wtorek, 5 kwietnia 2016

Abstrakcja.











Z nerwicą lękową, pracowałam również na poziomie podświadomości.
Podświadomość jest jak dziecko, lubi abstrakcje.
Zadam ci pytanie.
Do czego możesz porównać lęk ?
Tym razem również nie sugeruj się moim abstrakcyjnym porównaniem lęku ( ty masz pewnie  inne wyobrażenie).
Lęk skojarzyłam  z kulą , wykonaną z kolczastego drutu.
Płynę łódką po jeziorze, a tu nagle wyskakuje z wody złowieszcza metalowa kula.
Wpadam w panikę, ratując  się ucieczką.
Wiosłuję z całych sił, aby jak najdalej odpłynąć od kuli, która co jakiś czas wyskakuje z wody, a po chwili się chowa.
Z upływem czasu, gdy pracowałam nad sobą, metalowa kula cały czas utrzymywała się na  powierzchni wody, zmieniała się tylko jej odległość od łódki.
Pewnego dnia kula  leżała na dziobie kajaku.
Przyglądałam się jej  z obawą.
Trwało to dość długo,  zanim  zdecydowałam się ją dotknąć  wiosłem.
Z niecierpliwością obserwowałam zachowanie kuli.
Po pewnym czasie odważyłam się na dotknięcie jej  palcem.
Upłynęło dużo czasu, gdy wreszcie wzięłam kulę w rękę.
Pewnego razu wyszłam z przycumowanej  łódki na brzeg, trzymając w ręce zaskoczonego moim zachowaniem, metalowego  potwora.
Wykopałam głęboki dół,  do którego wrzuciłam kulę.
Zadowolona, wypłynęłam łódką na środek jeziora.
Teraz obserwowałam tafle wody z obawą, że zobaczę w oddali niepozorny , zgnieciony kolczasty drut.
Z czasem wspomnienie o   kuli, zacierało się w mojej podświadomości.

Krótka medytacja, czy relaks,  pomogą opuścić negatywną energię z wnętrza twojego ciała.

Połóż się, bądź usiądź wygodnie.
Zamknij oczy i skup się na ciele fizycznym.
Poczuj, gdzie w twoim ciele nagromadziła się negatywna energia.( ja odczuwałam najczęściej w okolicy splotu słonecznego).
Teraz wyobraź sobie, że w danym miejscu( tam gdzie odczuwasz dyskomfort)
 jest czarny dym, który się kotłuje.
Wyobraź sobie, że podczas wydechu wypuszczasz czarną smugę dymu na zewnątrz, a przy wdechu wpuszczasz do wnętrza w to miejsce żółte , słoneczne promienie.
Gdy poczujesz, że twoje ciało się odprężyło, możesz zakończyć relaks.
Medytacja , to panowanie nad myślami i emocjami ciała.

Gdy w umyśle, dopadnie cię złowieszcza myśl z którą się utożsamisz, spróbuj wykonywać na poziomie podświadomości, takie ćwiczenie:

Wyobraź sobie, że ta myśl, to czarna kula, która próbuje się do ciebie przykleić.
W wyobraźni zmiażdż kulkę w ręce.
Do świadomości, powiedź,, Odejdź!  Już mnie nie chroń!  Ja sobie sama daję wspaniale radę w życiu”


 Praca z abstrakcją, pomoże ci zrozumieć istotę lęku na poziomie podświadomości i dotrzeć do niego głębiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz